Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Ze života školy > Aktivity žáků > Pedagogická poema v Karlových Varech

Pedagogická poema v Karlových Varech



Datum konání:
11.11.2024
Datum ukončení:
13.11.2024
Úvod paní učitelky Moniky Lepkové: Celostátní kolo přehlídky středních pedagogických škol v přednesu, čtení a improvizovaném vyprávění hostlily letos Karlovy Vary. Zde se 11. - 13. listopadu sjeli žáci a učitelé z celé republiky, aby společně prožili dny plné mluveného slova, vtipných příběhů a tvořivosti. Naši školu krásně reprezentovali Markéta Koutná (2.A) v kategorii přednes, Natálie Malachová (3.A) ve čtení a Kryštof Müller (1.C) improvizované vyprávění. Karlovy Vary nás přijaly typicky podzimním mlhavým počasím, ale o to vřelejší bylo přijetí ze strany pořadatelů. Doufám, že mluvím za všechny zúčastněné, že jsme prožili obohacující setkání. A nyní už předávám slovo Kryštofu Müllerovi, který pro vás zachytil svoje zážitky. 
 
Z pohledu Kryštofa Müllera (1.C): První den začal jízdou vlakem, kdy jsme si povídali a u toho nás poslouchali dva dělníci. (pozn. red.: Kryštof svým vyprávěním bavil půl vlaku.) Jakmile jsme dorazili až do Varů, přivítali nás hned na autobusové zastávce žáci pedagogické školy v Karlových Varech a společně s žáky jiných pedagogických škol jsme šli do školy, kde nás u vchodu čekala spousta informací, a šli jsme se ubytovat. Já měl ale tu smůlu, že mi nikdo neotevíral dveře od pokoje, protože mi bylo řečeno, že klíče nedostanu, protože tam už někdo je, takže po 20minutovém čekání jsem prošvihl oběd, ale nakonec jsem se tam dostal. 
 
Další bod na programu bylo zahájení v aule a poté následovaly semináře a přednes měl již dnes svoje vystoupení. Já jsem byl na semináři improvizovaného vyprávění, kde mě vyučovali dva učitelé MgA. Hana Patrasová a MgA. Jakub Troják. Tam jsme se představili a začali jsme zkoušet improvizaci. Potom bylo ještě jedno zahájení v aule, při kterém nám zahráli písničky žáci z pedagogické školy v Karlových Varech na různé nástroje. Poté měla následovat party v tělocvičně. Byly tam řízečky, pizza šneci, chlebíčky a mnoho dalších dobrot.
 
Druhý den začal snídaní a poté vystoupením, nejprve improvizace pro ZŠ, pak první polovina improvizace pro SŠ. Následovalo čtení pro ZŠ, poté čtení pro SŠ, pak druhá polovina improvizace pro SŠ, ve které jsem byl i já. Vše proběhlo perfektně. Po obědě jsme na semináři dostali zpětnou vazbu k našemu vystoupení. Večer nás čekalo pásmo přednesu lektorského týmu s názvem „Vyslovit – uslyšet, vážně – nevážně aneb recitace žije". Toto představení bylo hodně vtipné a úžasně provedené. A pak jsme šli spát. 
 
Třetí den ráno opět snídaně, pak poslední seminář, po kterém jsme se se všemi rozloučili, protože nám jel autobus dříve. Jakmile jsme autobusem přijeli do Prahy, měli jsme čas, takže jsme šli na Václavském náměstí a jeli jsme metrem na nádraží. Cestou zpátky jsme však zmiňované dělníky už nepotkali. Pedagogickou poemu bych ohodnotil pěti hvězdičkami, protože i když se občas program měnil, nic to neměnilo na tom, že jsem si to užil a všem to doporučuji.